Fałszywa nauka i nauczyciele
Następnym aspektem widocznym w czasach ostatecznych jest działalność i wpływ fałszywych nauk i zwodzicieli.
A duch wyraźnie mówi, że w późniejszych czasach odstąpią niektórzy od wiary i przystaną do duchów zwodniczych i będą słuchać nauk szatańskich, uwiedzeni obłudą kłamców, naznaczonych w sumieniu piętnem występku – 1 Tym.4:1-2.
Mimo, że religia traci na znaczeniu to powstało mnóstwo różnych ugrupowań prezentujące najrozmaitsze poglądy. Niestety w wielu przypadkach wiąże się to z błędnymi poglądami. Trójca, piekło, dusza nieśmiertelna czyli rzeczy, które kompletnie przeistaczają istotę i charakter Boga. Jest to krok w tył w duchowym rozwoju. Bardzo niebezpiecznymi zjawiskami obecnych czasów są ruch ekumeniczny i charyzmatyczny. Nie da się wspólnie budować, jeśli nie mamy tej samej podstawy. Nie można budować na różnych fundamentach, albo mówić tylko o tym co łączy, a nie dzieli.
Drugim ważnym fragmentem w tym kontekście jest 2 Tes. 2:9-10 – A ów niegodziwiec przyjdzie za sprawą szatana z wszelką mocą, wśród znaków i rzekomych cudów i wśród wszelkich podstępnych oszustw wobec tych, którzy mają zginąć, ponieważ nie przyjęli miłości prawdy, która mogła ich zbawić. Znaki i cuda były wykorzystywane przez Jezusa i Apostołów na początku Wieku Ewangelii do krzewienia Prawdy. Dzięki temu wielkie rzesze ludzi przyjmowały Ewangelię do serca. Ale wraz ze śmiercią Apostołów, także znaki i cuda się skończyły. Potwierdza nam to zapis z Ewangelii Jana 9:4 – Musimy wykonywać dzieła tego, który mnie posłał, póki dzień jest, nadchodzi noc, gdy nikt nie będzie mógł działać. Symboliczna noc Wieku Ewangelii trwa i widzimy jak mądrze i sprytnie działa nasz największy przeciwnik. Teraz to On podstępnie działa wykorzystując rzekome znaki i cuda. Słyszymy nieraz o uzdrowieniach, darach ducha. Są to bardzo niebezpieczne zjawiska, ale one bardzo pociągają ludzi, którzy widzą naoczne cuda. Naszym obowiązkiem jest głoszenie innym Prawdy. Dzielmy się tym dobrem, które mamy.
Artykuł jest drugą częścią 3-częściowego cyklu.
Przejdź do części I | części III.